La meva llista de blogs

dijous, 25 d’agost del 2011

248. Sobre les decisions. No hi ha mal que per bé no vingui.

La imatge:

La persona A visita a la persona B.

Li demana un llibre i un CD de música per deixar-li a la persona C, que necessita. Aquesta persona C és amic de tots dos.

Durant aquesta visita parlen de varis temes i en el moment de marxar, la persona A s'oblida d'agafar l'objecte de la persona B i resulta que la persona B li comenta que farà una becaina perquè està molt cansada dels últims dies.

La persona A se'n va i cinc minuts més tard, s'adona que s'ha oblidat del llibre i el CD. Pensa que si torna i el recull desperterà a la seva amiga i pensa que si ho deixa passar, o potser s'oblidarà o bé el seu amic C haurà trobat la solució per un altra costat. Decideix intuïtivament i ràpidament a tornar a casa a recollir el llibre i el CD que la persona C necessita. Resulta que la persona B es desperta i se sent molesta ja que estava cansada.

La persona B finalment prefereix ser molestada sí finalment s'aconsegueix fer una favor a la persona C. 

L'explicació:

Certament en la vida hi ha poques coses que funcionin a la perfecció. Certament la persona A havia d'haver estat més atenta.
En aquest cas, quan es comet un error (oblidar-se d'agafar el llibre), per reparar o corregir es pot cometre un altra error (despertar a la seva companya) i això té sentit si la recompensa emocional o objectiu final, és a dir deixar-li el llibre a la persona C sigui realment important per les tres persones. Aleshores la persona B que ha estat despertada i molestada, pot pensar, que prefereixi ser molestat si finalment s'aconsegueix fer un favor al seu amic.

Aquesta recompensa emocional ha de ser generosa i desinteressada, és a dir que és convenient que la persona B comuniqui que els objectes són de la persona A, que el favor que li fan són d'ambdós persones.
La persona C d'aquesta manera s'adonarà del valor de l'amistat i d'alguna manera tendirà a fer el mateix que els seus companys en el futur si es troba en una posició per poder ajudar a algú. És important la mostra d'agraïment que efectui la persona C a les persones A i B. També és important que aquestes últimes persones es mostrin generoses sense rebre res a canvi, solsament un mínim d'agraïment i el plaer d'entregar i compartir uns coneixements o objectes útils.  

En definitiva, en aquest cas, la persona A molesta a la persona B però per aconseguir que la generositat d'A i B envers a la persona C es materialitzi. Podem imaginar i pensar que la recompensa és més gran que la molèstia. Lògicament amb l'atenció adequada s'hagués ajudat a la persona C sense molestar a la A.

Exercici:

1. Penseu en accions que heu perjudicat, molestat a altres persones de manera conscient o inconscientment.

2. Penseu en accions que compensin els mals o sofriments ocasionats.

3. Cal expressar, comunicar, treballar per reparar els mals ocasionats a les persones.

4. Quan hagis de fer patir algú perquè sigui necessari, pensa en un objectiu o finalitat positiva i raonable, és a dir una compensació, un benefici.

5. Estigues atent per evitar molestar sigui en forma de pensament, paraula o acció i en canvi tenir sempre la intenció de beneficiar, no tant una persona o uns desitjos o interessos determinats, sinó a uns principis i valors justos i purs (certament hi ha a vegades algunes opinions poden provocar molèsties a altres persones, si es fa amb bones intencions els beneficis solen ser millors que les molèsties sinó a curt termini sí a mig termini).

Fixa l'atenció en el pensament, sentiment, paraula i acció reparadora en les relacions humanes. Al final la persona té una visió parcial dels altres i ja se sap que és difícil tenir tots contents, ara bé especialment per aquells que paga la pena, cal estimar, reparar els mals ocasionats i voler que l'amor, la saviesa, la bondat, la integritat i la justícia s'instal·lin en ells de manera incondicional de la mateixa manera que un ho vol per un mateix.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada